// Hoe ga jij om negatieve gedachten? //

Negatief denken is niet goed voor je en draagt zeker niet bij aan jouw geluksgevoel. Het zorgt voor stress. Continue alleen maar beren zien, halleluja; ik moet er niet aan denken.
Toch lijkt negatief denken voor velen eenvoudiger dan positief denken. Blijkbaar is dat een gewoonte geworden waar je niet meer bij stil staat.
Je kunt in ieder geval 80% van de beren wegsturen en van de overige 20% de risico’s analyseren. Dat geeft ineens eens stuk meer lucht.

Wat je denkt, heeft invloed op hoe jij je voelt. Meer dan dat is het is niet. Hoor je iets ergs, dan heeft dat direct invloed op jouw gevoel. Lacht iemand aanstekelijk, dan verschijnt er automatisch bij jou ook een (glim)lach. Droom je over je wensen dan krijg je daar ook een fijn gevoel bij.

Je gevoel heeft invloed op je gedrag en dat stel je niet 1,2, 3 bij. Wanneer jij dus bewust bent van jouw negatieve gedachten, kun je deze omzetten naar positieve gedachten. Denk aan wat jou blij maakt. Je negatieve gedachte verdwijnt, ook al is het misschien voor even. Op het moment dat je *bewustwording* onder de knie hebt, kun je ze dus keer op keer ombuigen. Richt je aandacht dus op iets anders.
Kwestie van oefenen en *positieve instelling* die je aanneemt.

Wordt je bewust van je gedachten en voor je reageert; denk na, zodat je jouw gedachten sneller kunt ombuigen. Je kunt bijvoorbeeld ook  met jezelf een deal maken; je reageert voortaan positief ipv negatief. Naar jezelf én naar anderen. Just Saying.

Kies bewust! Denk anders en ga bruisen van de positieve energie.
Hallo mogelijkheden, daaaaag beren!

#feelgoodandshine