// Leuk dat mindful zijn… Maar hoe doe ik dat? //

Alle bezigheden die je hebt in je leven, gaan voor velen in een hoog tempo aan je voorbij. Zó niet mindful…
Soms zó hoog dat er heel veel langs je heen gaat en dat je niet meer bewust bent van wat je doet, wat je voelt, hoe mooi de kleine dingetjes om je heen zijn etc. Niks mis mee natuurlijk zo lang je er maar geen last van hebt. Als dat wel zo is, kies dan voor “bewust omgaan met meer rust”. Het gaat dus vooral om BEWUSTWORDING. Mindful zijn dus ook.

Onderstaande tips kunnen je hierbij helpen:

  1. Let op je ademhaling. Concentreer je op de je buikademhaling, adem een paar keer “bewust” diep, zorg dat je buik volloopt met lucht, even vasthouden en heel rustig uitademen. Voel de ontspanning! Hoe simpel!
  2. Zorg voor voldoende frisse lucht. Ja, ook op kantoor. Wanneer je buiten bent, ga dan niet lopen bellen, appen of whatever met je smartphone. Ga het bos in, snuif de heerlijke geur van de dennenbomen op. Kijk om je heen, observeer, maak bewust contact met jezelf en wees bewust van de dingen om je heen. En nee, dat is niet raarrrr.
  3. Houd goede focus. Wanneer het jou lukt om goede focus te houden en je  niet laat afleiden, kom je in een fijne flow. Dat is ook gewoon mindful!
  4. Zorg voor een goede sfeer die bij je past. Kun je bijvoorbeeld niet tegen troep in huis, ruim dit dan eerst op voordat je gaat chillen. Of vind jij het fijn dat het licht niet te fel is, zorg voor een dimmer. Dat soort kleine dingetjes geeft meer rust.’
  5. Zorg er voor dat je regelmatig “bewust” beweegt. Doordat je jouw lichaam “aan” zet, zet je jouw hoofd “uit” voor andere zaken. Alle vormen van beweging tellen mee, zolang je jouw concentratie hierop hoog houdt. Dit geldt dus ook voor seks. Just saying. Lekker mindful.
  6. Doorbreek je *automatische piloot acties*. Er gaat hiermee veel energie verloren en dat is zonde. Doe taken / klussen bewust en dus wat langzamer. Uit eindelijk ben je hiermee een stuk productiever.

Kies bewust voor meer rust! Je kunt het!

#feelgoodandshine